vineri, 26 iulie 2013

Istoria unui acatist(2)

Am primit aseara un comentariu cu o observatie foarte simpla si pertinenta:acatistului ii lipsea condacul 8...Vai,copilasul meu (asa alint eu acatistul) are o lipsa ! A inceput o cautare febrila printre cutiile depozitate pe rafturi in care pastram cateva foi din manuscris.Din cele scrise de mana   am gasit doar una,cu rugaciunea de sfarsit;in cele scoase la imprimanta mai multe,intre care una avea si condacul 8.Dar,surpriza:condacul 8 nu era co dacul 8 adica,mai explicit,facusem o rearanjare si condacul 8 de pe manuscris a devenit al 9-lea in final.Si totusi unde e condacul?Dau pe net si caut pe google,acatistull ma iapare  pe blogul lui Mihai Voicu -Dumnezeu sa-i dea sanatate dar nu-l cunosc- si pe siteul unei manastiri.Stupoare:tot fara condacul 8!Imi aduc aminte ca,totusi,am cumparat o carticica cu acatistul tiparit,in formatul acela clasic al carticelelor cu un singur acatist.Oare si acolo e fara condacul 8? Cateva am facut si eu cadou,imi aduc aminte ca una unui var si una unui preot.Cu primul am luat legatura urmeaza si al doilea,poate o mai au.Si totusi "copilasul"avea o lipsa...Asa ca am compus condacul 8 (sau l-am recompus-o sa vad daca gasesc carticica),lucru care s-a  incheiat pe la 4 dimineata.Tot cautand pe net am vazut ca a aparut si un canon al Sfantului si Dreptului Iosif,care cred ca se poate canta.La acesta scris de mine nu m-am gandit daca se poate canta,chiar unul din fostii mei duhovnici mi-a zis cam brutal dupa parerea mea ca nu-i place ca nu se poate canta si e mai mult o istorisire,fata de acatistul "Slava lui Dumnezeu pentru toate" care e mult mai frumos.Nu am pretentia sa fac comparatia cu acel acatist...Referitor la  canonul Sfantului si Dreptului Iosif de care vorbeam mai devreme mi-a placut,e plin de teologie exprimata metaforic.Partea slaba mi s-a parut la numeroasele greseli de tipar.Si eu am sa imi lamuresc o treaba de gramatica,daca se scrie lagat, "sineti" sau dezlegat -"sine-ti".Surpriza placuta este ca la sfarsitul canonului e o rugaciune,cea de la sfarsitul acatistului meu,varianta cu "cuviinciosi" nu cu "respect".

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu